نقش آفرینی ادریس‌البا در فصل دوم سریال «هواپیما ربایی» آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) «مست عشق» در صدر گیشه سینمای ایران آنتونی هاپکینز در «پادشاه کاونت گاردن» «مست عشق» همچنان در حال رکوردزنی | آمار پرفروش‌های سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار و رایزنی حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران | تاکید بر گسترش همکاری فرهنگی عراق و ایران تأکید هیأت رسانه ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه ای مشترک» مهدی پور: نزدیکی فکری، سیاسی و رسانه ای بین ایران و عراق در موضوع غزه، از قله های پیوند دو کشور است وزیر ارشاد در پیامی درگذشت عیسی بخشی، هنرمند موسیقی خراسان شمالی، را تسلیت گفت تاکید بر اهمیت مسئله فلسطین در نشست هیئت رسانه‌ای ایران و عراق فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش
سرخط خبرها

مروری بر چهره‌هایی که در جشنواره فجر امسال حضور دارند | «حامد بهداد» و « پژمان جمشیدی» در راه «فجر» چهل‌ و یکم

  • کد خبر: ۱۳۰۴۷۲
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
مروری بر چهره‌هایی که در جشنواره فجر امسال حضور دارند | «حامد بهداد» و « پژمان جمشیدی» در راه «فجر» چهل‌ و یکم
قرار است در چهل‌ویکمین دوره از جشنواره فیلم فجر کارگردانان نام‌دار و فیلم اولی حضور پیدا کنند که در این میان نام حامد بهداد نیز به چشم می‌خورد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ از یکشنبه هفته آینده، پروسه ثبت‌نام فیلم‌های ایرانی در جشنواره فجر به مدت یک ماه شروع می‌شود. جشنواره‎ای که با توجه به وضعیت کرونا و رکودی که در حوزه تولید به وجود آمد، این نگرانی را موجب شد که شاید سینمای ایران به لحاظ تعدد فیلم، آمادگی لازم برای برگزاری شکوهمند این دوره را نداشته باشد.

۱۰۰ فیلم تا کنون از صلاحیت لازم برای ثبت‌نام در جشنواره فجر برخوردار هستند اما حالا با بررسی‌های به عمل آمده، مشخص شده که ۱۰۰ فیلم تا به امروز، از صلاحیت لازم برای ثبت‌نام در جشنواره فجر برخوردار هستند. آماری که به طور حتم طی هفته‌های آینده، بیشتر می‌شود.

پیر پسر

طبق فراخوان این دوره جشنواره، دیگر محدودیت تولید طی یک سال اخیر، از روی فیلم‌ها برداشته شده و فیلمی که به دبیرخانه جشنواره ارسال نشده و هنوز نمایش عمومی نداشته، می‌تواند فرم حضور در جشنواره چهل‌ویکم را پر کند که ازجمله این فیلم‌ها می‌توان به مست عشق حسن فتحی، رگ‌های آبی جهانگیر کوثری، کابل پلاک ۱۰ نوید محمودی و پیر پسر اکتای براهنی اشاره کرد.در فیلم پیر پسر بازیگرانی نظیر لیلا حاتمی، حامد بهداد، حسن پورشیرازی، محمدرضا داوودنژاد و رضا رویگری ایفای نقش کرده‌اند.

برای بعضی فیلم‌نامه‌ها نیز پروانه ساخت صادر شده که این فیلم‌ها نیز در این مدت، در مراحل مختلف تولید به سر می‌برند که ازجمله این فیلم‌ها می‌توان به آثار بهمن فرمان‌آرا، کیومرث پوراحمد، کیانوش عیاری، پرویز شهبازی، محمود کلاری، محمدحسین لطیفی، محسن امیریوسفی، تهمینه میلانی، نرگس آبیار، شهریار بحرانی، محمدعلی باشه‌آهنگر، انسیه شاه‌حسینی، علی ژکان، مهدی جعفری، تورج اصلانی، علیرضا امینی، رهبر قنبری، مهرداد خوشبخت، امیرحسین ثقفی، ابراهیم ایرج‌زاد، عادل تبریزی، اصغر نعیمی، مصطفی تقی‌زاده، سهیل موفق، پدرام پورامیری و حسین امیری دوماری اشاره کرد.

کابل پلاک ۱۰

برخی از فیلمنامه‌ها نیز تقاضای پروانه ساخت داده‌اند که این پروانه‌ها احتمالا طی چند روز دیگر صادر می‌شوند تا این فیلم‌ها نیز به گردونه تولید وارد شوند. ازجمله این فیلم‌ها هم می‌شود به آثار مهدی صباغ‌زاده، فرزاد موتمن، مجید مظفری، بهروز شعیبی، علی روئین‌تن، سام قریبیان، مصطفی شایسته، آرش معیریان، رضا گوران، بهتاش صناعی‌ها، ابراهیم ابراهیمیان، رامتین لوافی‌پور، سهیل بیرقی، علی قوی‌تن و مزدک میرعابدینی اشاره کرد.

البته که اسامی یادشده، شامل کارگردانان نامدار بوده و قطعا در میان آثار این دوره، فیلم اولی‌هایی وجود دارند که طبق هر سال، غافلگیری‌های آن دوره به حساب می‌آیند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->